Zilele trecute m-am intalnit cu un area sales manager al uneia dintre cele mai renumite firme producatoare de tigla metalica din Romania si discutand despre una, despre alta, despre piata … a avut la un moment dat o remarca foarte interesanta, facand referire la vanzarile lui: ,, … cu cat clientul e mai putin informat cu atat ii poti vinde mai usor”. Foarte tare! Si, asa este! Pentru ca, cu cat potentialul client este mai putin informat cu atat mai usor este de convins sa cumpere un anumit produs, eventual daca este cazul chiar prostit. Asta se-ntampla cand nu ai prea multe de spus despre produs si cand tu, ca si cumparator, esti atat de naiv incat sa crezi ca o cravata, un costum, o masina de firma si eventual un nume de companie pot suplini nesimtirea si indolenta unui vanzator. Din nefericire discutia poate continua si atinge dimensiuni sociologice, psihologice, metafizice si asa mai departe, ceea ce nu este cazul aici. Oricum, fiti cu bagare de seama.
De ce e bine sa fii informat?
de Dan Mircescu | oct. 27, 2011 | Despre acoperis, Tigla | 2 comentarii
Buna,
Sunt noua in domeniu(vanzari)si incerc sa gasesc cat mai multe subiecte care sa ma ajute in activitatea mea de zi cu zi si sincer ma bucur ca abordezi astfel de subiecte chiar daca simt o mica frustrare in „povestea” de mai sus. Intamplarea pare a fii rupta dintr-un roman scris de Sandra Brown, doar ca-i lipseste factorul erotic. Ideal ar fi sa exprimam realizarile sau sa gasim elementele bune ale noastre sau ale societatii, chiar daca in anumite cazuri vorbim si de concurentii nostri.
Banu-i ca urmatorul tau subiect va fi: ” Cu ce sunt eu mai bun ca si altii?” sau ” Cu se sunt altii mai buni ca mine?” insotit de exemple clare…
Te aplaud si astept cu interes unul din cele doua subiecte propuse.
Stimata doamna Iurov,
In primul rand vreau sa va urez bun venit in acest domeniu si imi permit sa va dau un sfat inainte de a va raspunde: Fiti intotdeauna conectata la realitate ca sa puteti concura pe piata. In vanzari va veti lovi de astfel de situatii sau “povesti” (asa cum dumneavoastra le-ati denumit) tot timpul. Va asigur ca sunt reale si din experienta va spun ca sunt si foarte multe. Ati intuit bine ca exista frustrare. Da, exista! Si asta vine din faptul ca exista oameni de vanzari de slaba calitate si care isi permit sa profite de lipsa informarii clientilor.
Si daca noi alegem de fiecare data sa vorbim despre ideal si nu despre realitate, atunci cum putem sa generam schimbarea? Nu am citit Sandra Brown, dar am citit Paul Brown si Carl Sewell care spuneau ca “ poti tunde o oaie de foarte multe ori, insa o poti jupui o singura data”. Oaia = clientul, dar cred ca asta s-a inteles.
Va multumesc pentru opinii si totodata pentru aplauze.