De foarte multe ori, fiecare dintre noi este tentat sa aleaga oferta cu cel mai mic pret pentru un produs, fara sa o compare insa si cu celelalte oferte primite.
Factori ce influenteaza alegerea tipului de invelitoare
- invelitori usoare sau invelitori grele;
- aspect: modele si culori;
- garantie si durata de viata, gradul de etanseitate;
- pret materiale + pret manopera;
- notorietatea brand-ului;
- gradul de noutate al produsului;
- promptitudinea in realizarea ofertei;
- durata onorarii comenzii si timp de executie;
- recomandarea proiectantului;
- alte recomandari (constructori, prieteni).
Cum alegeti distribuitorul de invelitori/montatorul
Prima selectie o veti face in functie de tipul sau tipurile de invelitoare pentru care optati. Analizati oferta primita de la distribuitor si intrebati ce contine aceasta.
In cazul in care aveti mai multe oferte:
- trebuie sa verificati daca suprafata, mentionata in oferte, este aceeasi. Pentru acelasi tip de invelitoare diferentele nu trebuie sa depaseasca 2 – 3%. La tipuri diferite de invelitoare diferentele pot ajunge si la 20%.
- oferta trebuie sa contina toate accesoriile (pazii, coame, dolii, sorturi de streasina, elemente de fixare).
- comparati cantitatile.
- verificati daca oferta contine folia anticondens si solicitati informatii despre calitatile acesteia. Utilizarea unor folii necorespunzatoare poate conduce la functionarea defectuoasa a termoizolatie si implicit la cheltuieli ulterioare. De asemenea, tipul de folie poate influenta tipul de termoizolatie recomandat.
- oferta trebuie sa contina sistem de drenaj pluvial (jgheaburi si burlane, etc.). Verificati cantitatile, materialul din care sunt produse (metal, plastic), diametrul jgheaburilor si burlanelor.
Solicitati, inainte de decizia finala, documentele ce atesta calitatea produsului: declaratia de conformitate (CE), certificatul de garantie, fisa tehnica. Produsele trebuie sa contina trasabilitatea produsului (denumire produs, tara de origine, data procesarii/nr. lot, marcaj CE pe verso sau pe eticheta ambalajului). Nu de putine ori, produsele furnizate sunt substitute ale produselor originale. Nu ezitati sa contactati producatorul sau importatorul pentru a va asigura ca vi se ofera produsul ofertat.
Nu picati in capcana „Produsul este/arata la fel ca …”, „Este tip …” si „Este mult mai ieftin decat …”.
De obicei, cand avem doua oferte cu produse asa-zis identice, dar cu o diferenta de pret semnificativa, avem intotdeauna tentinta de a-l suspecta (si chiar elimina din negociere) pe cel cu oferta de pret mai mare. Dar oare nu cumva ar trebui sa ne punem intrebarea “De ce cealalta oferta este mai mica?” Nu cumva in spatele acelui pret inferior se ascunde o calitate inferioara? Acest lucru nu este garantat 100%, dar merita sa ne punem si aceasta intrebare.
La semnarea contractului nu ezitati sa introduceti ca si clauza, asumarea eventualelor costuri suplimentare de catre ofertant in cazul in care sunt depasite marje de plus/minus 3-5%. Devizul este rezultatul exclusiv al ofertantului, motiv pentru care nu se justifica sa platiti suplimentar in conditiile in care nu apar modificari generate de dvs. Nerespectarea cotelor din plan, la realizarea acoperisului, nu poate fi asumata de catre ofertant. In astfel de cazuri solicitati modificarea necesarului in conformitate cu modificarile survenite si recalcularea ofertei inainte de livrare.
In urma acestei analize urmeaza sa va hotarati cel putin pentru tipul de invelitoare, a modelului si a culorii.
Pentru a alege distribuitorul cu care veti colabora, asigurati-va ca acesta are echipa de montaj specializata sau colaboreaza cu firme de montaj specializate. Solicitati sa va prezinte cel putin o lucrare realizata. Este de preferat sa evitati montatorii fara referinte sau cu un pret al manoperei mult mai mic. Solicitati garantie atat pentru materiale cat si pentru montaj. In acest fel puteti fi siguri ca ati primit materialul din oferta si astfel veti descuraja si ,,montatorii de ocazie’’.
In locul bisericii simple cu icoane, cu acoperis de tigla, avem megafoane, termopane, tabla, catedrale de jumatate de miliard de euro.